Hiszpański w biznesie. W jakich branżach najczęściej występuje?
Jeśli zastanawiasz się, czy hiszpański jest przydatny, to musisz wiedzieć, że połowa populacji na świecie posługuje się tym językiem, czyli więcej niż angielskim. W niektórych rejonach USA porozumiesz się nim bez problemu. Warto się więc uczyć tego języka, prowadząc biznes. Mając firmę, która współpracuje z międzynarodowymi przedsiębiorstwami, dobrze, gdy znasz hiszpański.
Jest to o tyle istotne, że sam możesz porozumiewać się z kontrahentami. Tłumacz przysięgły języka hiszpańskiego Grzegorz Przybyszewski zajmuje się przekładami ustnymi i pisemnymi, więc możesz się zgłosić, w razie potrzeby, ale swobodniej jest spotkać się sam na sam z prezesem korporacji i omówić warunki kontraktu. Język hiszpański jest bardzo często używany w międzynarodowej komunikacji. Jako przedsiębiorca musi poszukiwać nowych rynków zbytu czy inwestycyjnych, więc bez znajomości języka obcego, nic nie załatwisz. Nawet znając biegle angielski, możesz mieć problem, gdy twój kontrahent porozumiewa się tylko po hiszpańsku. Takie sytuacje bardzo często mają miejsce.
W jakich branżach najczęściej występuje hiszpański?
Hiszpańskim możesz porozumieć się w wielu krajach Europy i Afryki oraz w USA. Język ten niezbędny jest w wielu branżach. Najpopularniejszą jest oczywiście hotelarsko-turystyczna. Jeśli prowadzisz biuro podróży, to znając hiszpański, możesz załatwiać intratne oferty wakacyjne. Kolejną branżą jest gastronomia. Masz tu możliwość swobodnego działania, na wielu frontach, co jak wiesz, jest bardzo opłacalne. Szeroko pojęty handel daje nieograniczone możliwości. Dzięki znajomości języka wynegocjujesz dobre ceny towarów, a jeśli jesteś producentem, nawiążesz współpracę z dystrybutorami i hurtowniami na całym świecie. Twoja firma ma szansę rozwinąć skrzydła, niezależnie od tego, czy działasz w branży wędliniarskiej, spożywczej, odzieżowej, obuwniczej, papierniczej, metalurgicznej, czy zabawkarskiej. Prowadząc agencję reklamową, poligraficzną lub drukarnię, będziesz miał zbyt, jeśli rozejrzysz się za odbiorcami w krajach hiszpańskojęzycznych. Inne branże, w których przydatny jest ten język to gałąź budowlana, mechaniczna, ekonomiczna i logistyczna. Warto się go uczyć z myślą o biznesie, ponieważ umiejętność posługiwania się nim ułatwia komunikację, podczas rozmów telefonicznych, prowadzenia korespondencji i bezpośrednich kontaktach.